Потребителите започват да си задават различни въпроси, когато дойде момента за покъпка на нов климатик. Какъв вид да бъде климатика, конвенционален, инверторен или хиперинверторен? Кой да бъде производителя, модела и т.н.? В следващите редове ще разясним двата най-модерни и често използвани вида климатици, а именно инвертор и хиперинвертор.

Инверторни климатици

Инверторните климатици използват технология разработена и внедрена за първи път от TOSHIBA, чийто основен принцип е контрол и промяна на оборотите на компресора. Чрез промяната на оборотите на компресора се постига плавно, промяна на отдаваната (респективно консумираната) мощност. Идеята се състои във факта, че с увеличаване на оборотите се увеличава количеството компресиран фреон и обрано. Чрез промяна на оборотите на компресора инверторния климатик променя количеството отдадена или отнета топлина, като подава повече или по-малко фреон в топлообменниците.

Инверторните климатици навлязоха широко в пазара и тотално изместиха остарялата и не до там ефективна технология на конвенционалните климатици. Разбира се цената на инверторните климатизатори е по-висока, но тя се компенсира от намалените разходи за електроенергия.

Хиперинверторни климатици

Хиперинверторните климатици са най-високия клас на пазара в момента. Макар технологията на проектиране и работа да не се различава особено от тази на инверторните климатици, разлика има. При изработка на хиперинверторите се използват най-добрите технологии познати на инжинерите. Чувствителна разлика има и при енергийната ефективност. В зависимост от своя сезонен коефициент на преобразуване SCOP, климатиците са с различна ефективност и от това се определя различната консумация и съответно икономия на енергия. Инверторните климатици са по-икономични заради инверторното управление на компресора спрямо конвенционалните, които нямат такова. Енергиен клас А при климатиците се определя от коефициент на преобразуване COP по-висок от 3.6. Колкото по-висок е COP, толкова по-икономичен е климатика. Хиперинверторни климатици наричаме тези клас на енергийна ефективност А+++

Името   Резултат с изображение за „hyper inverter logo“ е търговско наименование на компанията Mitsubishi Heavy Industries, която го използва за най-добрата си, иновативна гама климатици “Diamont”. С времето наименованието се налага при повечето търговци и те го прилагат и при другите производители, с което те открояват най-високите класове климатици, които се предлагат на пазара.

Хиперинверторните климатици все още не са широко използвани от българските потребители, поради необходимостта от по-висока първоначална инвестиция за покупката им. Бързо, обаче след като се доверят на хиперинверторната технология, хората разбират, че инвестицията си заслужава. Високата степен на енергоспестяване изплаща бързо тази инвестиция, а множеството технологии(т. нар. екстри) създават комфорт в помещенията към, който никой не би могъл да остане безразличен. Един хиперинверторен климатик може да ви донесе икономия между 10 и 40 % в сравнение с инверторен климатик. И все пак има значение какви са сравняваните модели както и начина по който се използват.

“MASTERKLIMA.BG” предлага на своите клиенти възможността да закупят хиперинверторни климатици на достъпни цени.

За блога

В блога на нашия магазин ще намерите само компетентни мнения и рационални решения за вашата климатизация и отопление.

Най-четени
Какъв вид да бъде климатика инверторен или хиперинверторен
Най-доброто място за монтаж на климатик
Как да изберем климатик?
Популярните марки климатични системи у нас
Профилактика на климатик
Plane icon
Newsletter
Запиши се и получавай промо продукти!